Подорож країною «Інформатика»
Мета:
· перевірити знання, уміння, навички, сформовані на попередніх уроках;
· розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;
· виховувати любов до інформатики.
Обладнання: ПК, програма Paint, карта країни, кросворд, грамоти, паровоз, фонограма, правила роботи.
Тип уроку: нестандартний, урок – подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.1. Привітання
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок?
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний,
«Грою» - всі його зовуть.
Щоб урок цей був цікавим,
Ти активним мусиш буть.
1.2. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні комп’ютер Мудрунчик запрошує нас у подорож чудовою країною. Він поведе нас у цікавий, захоплюючий світ. Тому що нині важко уявити життя без комп’ютерів. Комп’ютер служить усім. Він допомагає відпочити, стає партнером у грі, є джерелом пошуку різної інформації.
І для того, щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1. Розгадування кросворда
1
|
б
|
і
|
т
| |||||||||
2
|
с
|
к
|
а
|
н
|
е
|
р
| ||||||
3
|
і
|
н
|
ф
|
о
|
р
|
м
|
а
|
ц
|
і
|
я
| ||
4
|
м
|
о
|
д
|
е
|
м
| |||||||
5
|
в
|
о
|
р
|
д
| ||||||||
6
|
м
|
о
|
н
|
і
|
т
|
о
|
р
| |||||
7
|
м
|
и
|
ш
|
к
|
а
| |||||||
8
|
б
|
а
|
й
|
т
| ||||||||
9
|
п
|
р
|
и
|
н
|
т
|
е
|
р
| |||||
10
|
б
|
л
|
о
|
к
| ||||||||
к
|
л
|
а
|
в
|
і
|
а
|
т
|
у
|
р
|
а
|
- Найменша одиниця виміру інформації. (біт)
- Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (сканер)
- Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (інформація)
- Пристрій, який використовують для зв’язку між комп’ютерами та для виходу в Інтернет. (модем)
5. Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен …(Word)
6. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний …(монітор)
7. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
- Основна одиниця виміру інформації. (байт)
- Друкувальний пристрій. (принтер)
- Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний…(блок)
11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це… (клавіатура)
Тож як називається та країна, якою ми сьогодні будемо подорожувати?
Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож – називається ІНФОРМАТИКА.
До речі, що на вашу думку означає слово «віртуальна»
(Відповіді учнів)
2.2. Словникова робота
А давайте звернемось до комп’ютера Мудрунчика. Що він нам скаже?
Голос: Віртуальний
Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила.
1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.
2. Без дозволу - нічого не вмикай.
3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
4. Будь уважним і старанним.
Подорожувати ми будемо на цьому паровозі. Але подивіться уважно, і скажіть, чи помістимось ми всі? Правильно, всі не помістимось, тому до цього паровозу ми приєднаємо вагончики.
Звернемось до нашого помічника комп’ютера і попрацюємо з
програмою «Незвичайний потяг»
3. Робота з програмою «Незвичайний потяг»
Вам потрібно зібрати речення – потяг з окремих слів-вагонів. Щоб приєднати вагон до потяга, слід визначити та вказати кількість голосних та приголосних звуків у слові. Ну що ж, приступаємо до роботи.
Гаразд, всі справились із завданням. І девізом нашої подорожі буде цей вислів: «Наука для людини, як сонце для життя».
- Як ви розумієте цей вислів?
Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам буду видавати протягом нашої подорожі. Ціна квитка – ваші знання.
Голос: Увага! Швидкий потяг в подорож країною інформатика відходить з першої колії.
Ну що ж, вирушаємо в подорож.
Голос: Зупинка «Комп’ютерна граматика»
На цій зупинці, діти, я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити.
4. Вправа «Незакінчене речення»
Комп’ютер складається з …
Операційна система в якій працює наш комп’ютер, називається…
Слово «Windows» в перекладі з англійської мови означає…
Після завантаження операційної системи з’являється …
На робочому столі розташовані….
Клавіша Enter …
Щоб закрити програму потрібно…
Щоб надрукувати велику літеру використовуємо клавішу…
Молодці! Справились із завданням, показали свої знання комп’ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож далі.
5. Фізкультхвилинка.
Голос: Зупинка «Хвилинка Здоров’я»
(Танець маленьких каченят)
ІІІ. Практична робота
Голос: Станція «Веселий моніторчик»
На цій станції вам потрібно показати свої вміння малювати на комп’ютері. Будемо малювати монітор. Знаходимо піктограму програми Paint – це стаканчик з олівцями, і відкриваємо її.
Подивіться уважно на монітор, скажіть, якої він форми?
Яким інструментом будемо малювати квадрат? Намалюйте один квадрат, в середині ще один трішки менший, тільки візьміть інструмент «заокруглений прямокутник».
Підставку будемо малювати інструментом «еліпс». Розфарбуйте корпус монітора. А зараз давайте «оживим» наш моніторчик. Як це зробити? (Намалювати очі, ніс та ротик). Щоб намалювати очі – спочатку намалюйте одне око, потім його виділіть і скопіюйте – отримаєте ще одне точно таке ж око.
Зберігаєм малюнок: Файл ðЗберегти як… ðЗберегти.
Молодці. Симпатичні моніторчики ви намалювали. Я гадаю комп’ютер Мудрунчик буде задоволений вашими малюнками.
Релаксація. Закрийте всі очі. Зручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили у весняний ліс. (Звучить музика лісу)
Яку картинку ви собі уявили?
Рухаємось далі.
Голос: Зупинка «Кмітливих»
Діти, на цій станції комп’ютер Мудрунчик пропонує вам розв’язати цікаві задачі. Слухайте уважно умову задачі.
1. На базар йдуть 7 жінок, назустріч їм йдуть 4 чоловіки і 2 жінки. Скільки людей йде на базар?
- Вага курка, яка стоїть на одній нозі - 3 кг.. Яка буде її вага, якщо вона буде стояти на двох ногах?
- Скільки потрібно зробити розрізів, щоб розпиляти колоду на 4 частини?
Гра «Вгадай малюнок»
А зараз до мене вийде …. я буду показувати малюнок, ведучий повинен дати інформацію про те, що зображено на малюнку, і за тією інформацією ви повинні вгадати, про що йдеться мова. Хто перший відгадає, той займає місце ведучого. (Показ малюнків)
Молодці. І з цим завданням справились, показали свою кмітливість, логічне мислення. Рухаємось далі.
Голос: Кінцева зупинка.
Комп’ютерний клас Маловисківської ЗШ №4 І-ІІІ ступенів
ІV. Рефлексія.
Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.
- А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?
- Який настрій був у вас протягом подорожі?
- Діти, а як вигадаєте, хто розумніший – комп’ютер чи людина?
Протягом подорожі ви отримували квитки, порахуйте скільки у кожного квитків. Хто отримав найбільшу кількість квитків, той отримує грамоту від комп’ютера Мудрунчика. Оцінювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар